سلام یک سوال داشتم، برای کالیبره کردن دتکتورهای گاز از گازهای مرجع خاصی استفاده میشه یا اینکه برای هر دتکتوری باید از سیلندرهای مربوط به خود نوع گاز اصلی استفاده بشه؟ اگه از گاز مشابه استفاده بکنیم خطر ایمنی وجود خواهد داشت؟
سلام همراه گرامی
متاسفانه مدرس به کتیبه ها دسترسی نداشتند و جواب پیامتون رو برای ما ارسال کردند تا بارگزاری بشه:
بله به طور مثال اگر دتکتور گاز متان هست باید با کپسول گاز متان مرجع کالیبره شود، کپسول ها رو حتما از سازنده دتکتور بگیرید و حتما هم spare بخرید تا در انبار به عنوان یدکی داشته باشید