سلام و درود خدمت استاد عزیزم مهندس جداری در مورد فن کوئل ها که سربندیشون رو داخل دوره توضیح دادین سوال داشتم در قسمت اول ویدیو شما راجب نحوه کارکرد فن هایی که بدون استارت هستن صحبت کردین که چطور دور کم و زیاد میشه و در ادامه هم راجب نحوه سربندی فن هایی که استارت دارن صحبت کردین بعد خودم امدم یه نقشه ترسیم کردم نمیدونم شاید نقشه ای که من کشیدم اشتباه باشه عکسشو در ادامه فرستادم در این نقشه وقتی که یه سیم برق رو به کام و یکی دیگه رو به دور تند میدیم هم کلاف دور تند و هم خاذن و هم استارت و هم قسمت سر وسط دور کند یا همون متوسطمون داخل مداره و اگر که برق رو به سر متوسط بدیم هم باز به همین شکل هست انگار که دور تند و متوسط به یه شکل هستن و همون مقدار تجهیز وارد مدار میشه نمیدونم شایدم من اشتباه میکنم ممنون میشم اشتباهم رو اصلاح کنید:pray:![]()
درود برشما یه عکس از کتاب موتورهای الکتریکی تکفاز (طراحی و محاسبات)براتون میفرستم حتما این کتاب رو مطالعه کنید تمام ابهامات برطرف میشه
ممنون مهندس عزیز تو این شرایط یکم تهیه کردن کتاب سخته ولی بازم تلاشمون رو میکنیم سربندی رو متوجه شدم بیشتر میخواستم درک بکنم که چرا سر دور متوسط با استارت کور میشه ولی بازم ممنون:rose:![]()
درود مهندس ایا امکان ارسال کتاب (جلد سوم ) وجود دارد ؟با تشکر
درود برشما بله ارسال با تیپاکس هست تماس بگیرید ۰۹۳۸۳۸۹۶۹۶۹
سلام درود به استادان خودم مهندس مردایو مهندس جداری عزیز یه فن کولر گازی دارم خواستم بدونم سربندیش مثل همون سربندی که داخل دوره گفتین؟
هنوز نرسیدم نقشه برداری کنم ولی سر سیم سیاه که سرسیم دور تند هست به اور لد رفته که دولا هست یه سیم دیگه به اون سر اور لود رفته اونو نمی چیه هست مهندس میشه یه راهنمایی بکنید:pray:![]()
درود بله مثل آموزش های دوره هست طبق همون انجام بدید اوکیه
درود مهندس سیم پیچیش کردم بسیار نفس گیر و سخت بود نقشه برداری که کردم سیم پیچی دور کند و متوسط دوتا سیم پیچ بود در نهایت از هر سیم پیچ تند. کند ومتوسط. استارت دو سر سیم بیرون میآید که میشد 8 فقط یه نکته ازش فهمیدم مهندس سرسیم دور کندی که سمت مخالف دور تند هست باید با هم کام بشن وگر نه آمپر فن تغییر میکنه
بله همینطوره تو آموزشها چندبار به این مسئله اشاره کردم برای سرعت و راحتی کار میتونستید دور متوسط رو مثل آموزشها سر وسط بگیرید حساب اکثر این موتورها تو کتاب هست
با تقدیم ادب و احترام خدمت مهندس جداری و پوزش از ایشان فقط خواستم یک نکته اضافه کنم و آن اینکه در اکثر موتورهای چند دور با استفاده از سیم پیچی دور کند کن تمامی بوبینهای دور کند کن بصورت سری با کلاف اصلی قرار میگیرند مانند فن کوئلها و یا پنکه ها که از نظر تعداد کلاف همانند خود کلاف اصلی هستند ولی با قطر سیم کمتر و تعداد دور کمتر ولی در صورت داشتن کلاف راه انداز و خازن باید حتما با کلافهای اصلی بصورت موازی قرار بگیرند و بعد از آن کلافهای دور کند کن بصورت سری قرار میگیرند که نقطه اتصال هر کدام از کلافها یک دور را تعیین میکند
بله مهندس بهتر بود به صورت سری هم میپیچیدم چون تعداد اتصالات حدود13 تا بود هم اتصالات روی هم میفتاد هم ظاهر کار رو خراب میکرد و از روش سر وسط که دیگه خیلی راحت میشدفقط نقشه برداری که کردم سرسیم استارت با دوره تند کور شده بود منم با اون کورش کردم تقشش به ای شکل بود
یک نمونه عکس سیم پیچی فن کولر گازی دایکین که یک تیکه بدون اتصال پیچیده شده رو براتون میزارم مشاهده کنید
بسیار زیبا مهندس😍انگار فابریک کارخانه است








