جناب آقای دکتر امیر جوانبخت
با سلام
ضمن عرض تشکر از زحمات شما، در صورتی که بخواهیم از ترکیب منابع کویلی و مبدلهای حرارتی در تامین آب گرم مصرفی (بهداشتی) استفاده کنیم؛ تقسیمبندی بار و دبی موردنیاز به چه صورت خواهد بود؟ به عبارت بهتر وظیفه هریک در تامین چند درصد از دبی موردنیاز خواهد بود؟
بهعلاوه، درباره انتخاب دیگ آب گرم، آیا رایج است که دیگ تامینکننده گرمای مورنیاز برای آب گرم مصرفی مجزا از گرمایش ساختمان باشد؟
همچنین، آیا شیرهای سه راهه همواره با شیر بالانسینگ در خط نصب میشوند؟
با تقدیم احترام
سلام و روزتان بخیر
سوال های شما رو بخش به بخش توضیح میدهم.
ترکیب منابع کویلی تولید ابگرم با مبدل های حرارتی در خیلی از پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد ولی باید در هر پروژه به اقتضای پروفیل بار یا بعبارتی پروفیل مصرف آبگرم در همان پروژه این وظایف تقسیم بندی گردد. لذا نمی توان بصورت کلی گفت و در هر پروژه ای به تناسب خود ان پروژه محاسبات انجام می شود.
در خیلی از پروژه ها دیگ تولید آبگرم مصرفی که در تمام فصل ها مورد نیاز است رو از دیگ مربوط به گرمایش فضاها که فقط برای فصول سرد است جدا میکنند. ممکنه یکی از دلایل این باشد که اگر دیگ مشترک داشته باشیم و ظرفیت ان مجموع تولید ابگرم و گرمایش خواهد بود. لذا ظرفیت دیگ بالا خواهد بود و در فصل تابستان فقط کاربرد تولید ابگرم دارد و استهلاک دیگ بسیار بالا خواهد شد.
هیچ الزامی برای استفاده از شیرهای سه راهی با شیرهای بالانسینگ وجود ندارد و بایستی براساس مفاهیم طراحی این حالات ترکیبی استفاده شود.
موفق باشید