سلام استاد ببخشید؛برای موتور کولری یک دوم،شیار شروع دور تند مثل ۳/۴ هست یا مثل ۱/۲؟
درود برشما شیار شروع تمام موتورهای کولری موتوژن نسل قدیم یا پرمصرف یکسان هستند دقیقا مثل ویدئو آموزشی دوره
استاد ببخشید،طوری که تو نقشه نگاه میکنیم شیار شماره ۱ باید سر کلاف بهش وصل بشه ولی طوری که ما کلافا اول رو جا میندازیم سر کلاف میره تو شیار ۷ و انتهای کلاف اول که به کلاف اول که به کلاف دوم وصل است میره تو شیار شماره ۱،این قسمت رو متوجه نمیشم
درود در آموزشهای کلاسیک همیشه سر کلاف در بزرگترین بوبین و ته کلاف در کوچکترین بوبین قرار میگیرد و انتخاب شیار شماره یک در استاتور های کولری پوسته قدیمی و جدید کاملا در آموزشها گفته شده ولی گاهی اوقات به دلیل يکپارچه پیچیدن تمامی کلافها ممکن است این اشتباه صورت بگیرد و یا اینکه از روشهای بازاری استفاده گردد با نگاه به نقشههای کولری به سادگی میتوانید علت اشتباه قرار گرفتن سر کلاف را پیدا کنید
ممنون استاد،پس مشکلی نداره اگه تو نقشه شیار اول سر کلاف نباشه؟
ممنون استاد،پس مشکلی نداره اگه تو نقشه شیار اول سر کلاف نباشه؟
درود بر شما من کی گفتم از هر کجا میشود کلاف را جا زد و یا از هر شیار دلخواه میتوان شروع کرد اگر از شیار شماره یک شروع نکنید مشکل ایجاد میشود زیرا شیارهای کولری طوری طراحی شده اند که بعضی از شیارها با هم مشترک هستند یعنی داخل آن هم کلاف دور تند و هم کلاف دور کند و هم استارت قرار میگیرد و برخی فقط یک دست کلاف مثلا استارت قرار میگیرد پس یکی از دلایل انتخاب و رعایت شیار شماره یک همان شیارهای مشترک میباشد تا اشتباهی صورت نگیرد و دلیل دیگر آن درست بودن جهت گردش میباشد پس حتما باید در موتورهای مخصوصا کولری شیار مبنا به درستی انتخاب شود