با عرض سلام
موتور نو برای پنکه پارس خزر مشکی مدل ریما گرفتم البته میدانم موتور مشکی نیست، سیم بندی را طبق راهنمای روی موتور به بورد پنکه وصل کردم، سیم پنجم را هم به osc روی بورد وصل کردم، الان دور پنکه تند است و خیلی هم داغ میکنه، لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم
درود برشما رنگ قهوه ای باید به نول متصل بشه معمولا از روی برد چند سیم یک انشعاب داره رنگ طوسی دور کم زرد متوسط و ابی دور تند هستش روی برد پیدا کردن رنگها ساده است از روی ترانزیستورها به ترتیب از بالا به پایین هستش
سلام استاد دقیقا همینطور سیمها را وصل کردم و همه دورها و گردش پنکه هم کار میکنه ولی خیلی داغ میشه و میترسم موتور بسوزه، ضمن اینکه بطور کلی دور پنکه هم خیلی زیاد شد(سرعت پنکه زیاد شده) مشکل از کجاست؟
گرم کردن طبیعی هست بزرگوار این موتور و برند شما یه مقدار از موتورهای اصلی بیشتر داغ میکنه
با سلام و تشکر از پاسخگویی جنابعالی، چرا دور پنکه نسبت به قبل خیلی تند شده است؟ هرچند بنظرم گرمای موتور هم خیلی طبیعی نیست بعد از یکساعت کار، به شدت داغ میشود. ممنونم
سیم موتورهای جدید آلمینیوم هستند و مسی نیستند دمای بیشتر بخاطر همینه
